My photo
Wan Ahmad Fayz is an designer, photographer and artist from Manjung, Perak. RAWK! welcome to his personal blog, where you can explore his everyday life, uncensored!

Saturday, February 20, 2010

KONVOI n RE-Visited Site Temerloh.

berbekalkan 9 bijik motor dengan 3 ketul kereta.

cerita pown bermula..lalala.

ape lagi nak buat g temerloh lagi?..makan ikan patin?haha..sebenarnye kena buat site model untuk site kat temerloh 2..lecturer suruh tambah site model 2 so kenala pergi balik temerloh amek ukuran mane yang xde. hurm..pergi balik temerloh. bertolak hari khamis tengahari..lepas kelas etika professional. berkumpul kat depan studio. kira2 orang. brief sikit n tros gerak. jalan sikit benti isi minyak dulu. haha.

tangki minyak dah penuh barulah gerak. aku naek keta neo bob..xjadi nak naek moto..almaklumlah ade org tersayang disisi..hehe. so xksh la..ley aku amek gambar tyme dalam keta nanti. keta bob ade 4 co-pilot iaitu chot, ya, jue n aku la.

sepanjang perjalanan nak ke temerloh...macam2 benda berlaku. memang lame perjalanan kitowang dah macam pergi johor plak rase.haha. si leman bawak moto tapi bawak mcam siput..alahai bila nak smpi leman oii..din yang naik ngn rock tyme 2 tuka bawak moto leman..haha..pas2 bila dah naek highway si leman neh lagi buat hal..xley naek moto laju2..adoyai leman2..ko jalan kaki la lagi bagus..las2 dol ajak leman naek keta dye..settle!. egt dah settle..haha..ade lagi pas 2.. si amzar n jepon motor habis minyak kat Maran..2 ler xkonvoi ngn dak2 nek motor sape suruh..tahu nak laju jew..bawak slow2 la capang. dah xpasal nak kena tunggu si dol g bli minyak. nasib baek ade kalau x menolak la ko g stesen minyak. haha. pas2 teruskan perjalanan lagi..jalan punya jalan..benti jap kat chenor..tunggu dak2 yang bawak motor..diowang xtahu jalan.


perjalanan yang agak lame..penat,lapa,dahaga semua ade. padahal pergi temerloh jew. em..bila dah sampai temerloh tros pergi masjid abu bakar 2. kumpul dak2. cakap2 tros buat kerja. aku pown pergi la snap gambar2 area2 situ. snap gambar ngn ukur kejap jew pown..pas2 lepak kat depan bazaar..amek gambar dak2 neh plak. lepak lagi..macam xde benda lain nak buat. pas2 lepak lagi..tunggu semua dah settle..barulah gerak balik. tapi xbalik tros..sebab dah nak maghrib..orang kate xelok balik tyme2 macam neh..so lepak la dulu kat jeti tepi sungai pahang.




lepas jew maghrib tros gerak balik. erm badan dah mula penat..tapi aku xdrive pown..haha. lapa mula menyelubunyi perut aku neh..so tahan jela..nanti benti kt RnR Gambang..mak eh jauhnye.
baru nak gerak..si abg khai kol.."weh koruk kat ne?..moto aku tiub bocor r..tolong belikan barang2 jap..ley x? aku kat perhentian Maran neh.". aik?kat Maran ag..aku egt tempat 2 suwey r..yela tyme nak pergi minyak si belalang habis..pas 2 motor abg khai plak tiub bocor. nasib baek kitowang kat temerloh lagi..boley la g cari barang jap. pas2 bob tros shoot g perhentian Maran. bila sampai jew Khai plak xde. rupanya pekerja kat situ tolong g tukat tiub kat kampung orang asli mane ntah kat belakang 2.haha..ble smua dah ade lepak kat situ sampai la motor abg khai seap. aku bosan so aku amek kamera snap la beberapa pix.

ble dah settle motor khai 2..tros gerak g RnR gambang untuk MAKAN!. perh lapa xterkata la siot. makan2..barulah gerak balik ke Kuantan. pas2 balik la umah masing2..pas2 tydo la apelagi sok dah kena start buat site model 2. tahu x pkol bape sampai kuantan?..pkol 12.30malam..haha. punya la lame dari temerloh nak ke kuantan..padahal 2 jam jew. so paham2 jela. name pown konvoi..memang amek mase yang lame mase perjalanan. nyway thnx 2 bob yang bagi aku tumpang keta ko. haha. bye!.salam.




Tips2 semasa KONVOI.

  1. kalau bawak motor 2 jangan la nak laju jew..nanti minyak moto cepat kering..pas2 mula la gelabah minyak habis.
  2. bawak motor jangan la slow mcam siput..amek lap pown 40km/h..alahai bila nak sampai.
  3. kena bawak barang2 spare spart seperti tiub motor@tayar lebih..sekali dengan tools. nanti ape2 jadi senang sket.
  4. Drive safely!.

2 comments:

::hairy:: said...

ko tujukan kt belalang klo minyak habihh...
aku tak kene mengene pon...

F A Y Z said...

ko tukang sound amzar hr 2
haha