My photo
Wan Ahmad Fayz is an designer, photographer and artist from Manjung, Perak. RAWK! welcome to his personal blog, where you can explore his everyday life, uncensored!

Sunday, February 14, 2010

Laye Cina Lo..

angpau..mercun..buah limau..smua benda 2 akan ade bila nak raye cina..biasalah kalau orang melayu raye pown kena ade lemang, ketupat, kueh raye 2 semua an. so samelah dengan orang len yang menyambut perayaan. macam biasa bila perayaan smua cuti..cuti skolah..cuti kerja..cuti dan cuti. aku pown cuti jugak..yelah kolej bagi cuti..kalau x dok jela kat kuantan 2. cuti pown bape hari jew..membe2 aku yang masuk U semua cuti seminggu..aku jew kejap..nak buat macam mane study pown xde lah hebat sangat..xkisah la semua 2 cuti kew x same jew. lagipown aku xplan nak buat ape tyme raye cina neh..abah aku tanye balik kew x..aku just cakap balik.."bape hari?"."dua hari jew abah."."balik x?".."balik kowt.". jawapan yang xpasti. semua orang akan cakap macam 2 bila xtahu nak buat keputusan. padahal tiket bas dah beli pown..lagi mau cakap itu macam ka?..tiket sampai kl jela yang dah beli..kl ke manjung aku xbeli pown lagi..berharap tiket kat puduraya 2 ade lagi..mane tahu jalan2 terjumpa tiket..boley gak balik free. tapi x pown..aku balik ngn makcik sedara aku yang dok kat shah alam..lagipon dye nak g kenduri kezen aku kat bagan serai 2..so alang2 bek aku naek jew tros..xyah pening pale cari tiket kat kl. itupown last minute ujung tanduk punye kerja. actly aku tulis status kat MUKABUKU aku..pas2 kezen aku neh rajin plak kumen.. naseb baek ko komen status aku ira..kalau x xtahu macam mne. so pagi 2 aku grak nek KTM benti kat stesen batu 3..lepas 2 aku dibawa ke bagan serai dengan menaiki Avanza berwarna hijau. masuk jew highway..ade malapetaka..iaitu JAM!..oh shit aku benci situasi neh..jalan macam kura2 padahal nek keta. panjang jela lak 2..aku pown sampai pening n tertido. las2 aku sedar xsampai2 jugak. aha..gila ape nak sampai dengan jalan JAM terok macam 2..len r klu ko berlari kat highway 2 mst lagi cepat sampai aku rase. tunggu punya tunggu akhirnya sampai jugak aku kat bagan serai 2..jumpa la my ibu n abah. salam sedara mara semua pas2 apelagi melantak nasi minyak r.haha. hbs jew makan..tangkap gambar pengantin..nikon aku beraksi la kejap. pas2 follow g photoshoot kat lake garden lak. lagi la banyak nikon aku neh beraksi. pengantin naseb baek oke jew xde nak malu..kalau malu2 aku tolak jew masuk dalam tasik 2..haha. bila dah settle..badan aku pown da penat gila. pas2 gerak tros balik kampung kat kubu gajah. stay sane 1 malam. sok g kenduri kt selama lak. makan2 baru lah balik manjung. fuhhh..sampai jugak aku kt manjung. nyway thanx 2 ira yang bagi tompang keta ko balik bagan serai..kalau x xtahu la macam mne.

neh la photoshoot si mempelai yang baru di ijabkabulkan semalam..kezan aku si sazali atau aku panggil dye abeli.

LOCATION : Lake Garden, Taiping Rain City.
TIME : Agak petang jugak la.. :P
















p/s : gong xi fat choy kat kawan2 cina kat PLKN dulu..aku still ingat korunk sampai bila2.

No comments: