My photo
Wan Ahmad Fayz is an designer, photographer and artist from Manjung, Perak. RAWK! welcome to his personal blog, where you can explore his everyday life, uncensored!

Wednesday, January 27, 2010

Presentation Board : Sketch Up


Final assignment subjek pengenalan komputer mase aku semester 3. Miss Ema iaitu lecturer aku yang ajar subjek neh suruh buat macam sebuah bandar kecik dengan menggunakan software sketch up. Ak memang excited gile tyme miss ema bagi assignment neh sebab aku ske reka2 bangunan neh.haha. Stakat guna sketh up neh ok lagi sebab senang jew nak gune. lagipown tools dye xbanyak n senang nak guna. klu korunk gile game SIMS mesti korunk rilek jew gune software neh. buat rumah..pas 2 kaler semua..letak perabot..memang sebijik macam SIMS..cuma game 2 banyak barang jew..sketch up neh kne rajin download kt warehouse sketch up. setakat nak kereta ferrari parking depan rumah yang korunk buat xde hal lah.haha. so berbalik kepada tadi..sketch up kat atas 2 macam colourful gile an..yela aku xtahu nak letak kaler pew so aku letak jew..haha..da seap tros aku snap view yang cantik dalam sketch up aku 2 n transfer ke adobe photoshop. pas2 dari situ baru la aku buat presentation board pasal bandar kocik aku 2. sebenarnye mase buat sketch up 2 laptop aku bnyak kali stuck..yela laptop old skool..nak beli baru duet pown pokai..so guna jela ape yang ade..tapi naseb baek laptop neh xde buat hal yang terok2..klu x ke laut la jwbnye laptop aku neh. bila bangunan yang aku buat 2 da seap..bila nak buat board 2 aku blurr skejap..nak bagi name bangunan 2 ape??.. tu yang ntah ape2 aku letak..sampi McD pavilion mall pown ade.haha. ngarut dowh!. assignment miss ema bagi nak dekat sebulan jugak la..sebab banyak kali minx extend submission.haha. biasa lah dak arkitek mmg sibuk..subjek design lagi nak kena buat..mane nak sempat seapnye. aku pown buat benda neh last minute..asalkan seap. keje last minute jadi mcam dalam gambar yg aku letak neh. naseb baek dapat A gak.haha. thnx miss ema. pasneh aku harap dapat improve skill dalam sketch up neh.


No comments: