My photo
Wan Ahmad Fayz is an designer, photographer and artist from Manjung, Perak. RAWK! welcome to his personal blog, where you can explore his everyday life, uncensored!

Wednesday, March 9, 2011

UP house..rumah belon menjadi realiti



Dalam cite UP neh rumah neh boley terbang hanya berbekalkan beribu2 belon. bukan belon udara yang guna api 2..tapi pakai belon yang ade jual kat pasar malam 2. tp belon yang ade gas 2 la. kalau x mcm mne nak terbang.

so itu dalam cerita kartun..memang xmustahil semua 2. kalau kat dunia sebenar agak2 boley buat x mcam dalam kartun 2? memang mustahil la kan. tapi sekarang dah ade orang buat rumah terbang gune belon macam dalam cite 2. hahaha.

suatu kajian telah dibuat dan ia nya berhasil. sumpah comel!. so beberapa pakar seperti engineer telah membina basic structure house dan terbangkan ke udara untuk beberapa jam dengan menggunakan belon udara 2. Xde hal la setakat 300 belon jew nak terbangkan rumah 2. haha.

Rancangan National Geographic yang baru bertajuk "How Hard Can It Be" akan menunjukkan proses membina rumah dan memasang belon tersebut. ramai jugak crew yang tolong. tapi bukan tolong tiup belon 2..haha. awesome works guys!

No comments: